Consultanță IT
Prin modul de abordare, FivePlus se distinge ca un partener viabil pentru zona de soluții informatice, managementul informației, a documentelor, a comunicării intra/interorganizațională dar fără a se limita la acestea, aducând valoare adăugată serviciilor furnizate.
În vederea optimizării interne a fluxurilor de lucru, suntem implicați în analiza proceselor și optimizarea lor (prin metodologii Lean SixSigma), urmând a identifica activitățile unde se pot implementa soluții digitale (aplicații punctuale pentru informatizare, automatizare sau gestiune de date structurate, robotizare prin tehnologie RPA).
Servicii pentru autoritățile publice
Citește mai mult↓Servicii de analiză a proceselor
Citește mai mult↓Servicii pentru auditul parcărilor
Citește mai mult↓Servicii de consultanță IT pentru autoritățile publice
Autoritățile publice au în vedere proiecte de digitalizare pentru implementarea unor instrumente online de servicii electronice, construirea sau extinderea de sisteme interne pentru managementul documentelor, arhiva electronică.
Serviciile de consultanță IT oferite de FivePlus se adresează instituțiilor publice ca: primării, consilii de județ, instituții subordonate autorităților publice centrale sau locale, organizații din zona de educație, transport, servicii publice diverse.
Informatizarea administrației publice reprezintă o condiție primordială pentru dezvoltarea economică și socială a întregii societății.
Simplificarea procedurilor specifice administrației publice, atât în sensul reducerii barierelor birocratice și a poverilor administrative, cât și în scopul creșterii gradului de transparență și al îmbunătățirii relației cetățenilor cu instituțiile și autoritățile publice reprezintă o condiție sine-qua non a reformării întregului sistem administrativ.
Elaborarea documentației pentru achiziție
Pentru elaborarea documentelor specifice achiziției, apelează la experți care au capabilitatea de a face analiza specifică și creează împreună cu autoritatea contractantă cerințele pentru infrastructura hardware, software și de comunicații necesare, precum și cele ale soluției solicitate.
Servicii de consultanță în domeniul tehnic IT, în funcție de contextul investiției:
Servicii de consultanță în elaborarea documentelor pentru achiziții IT hardware și software, referitor la proiectele pe care autoritatea contractantă dorește să le achiziționeze.
Servicii de evaluare a ofertelor tehnice: întocmirea raportului de evaluare, întocmirea listei/ răspunsurilor la solicitările de clarificare apărute pe parcursul derulării activității
Propunerea de soluții concrete pentru informatizare / digitalizare.
Tehnologii informatice pentru reducerea birocrației
Relația cetățenilor cu administrația publică este caracterizată, în general, de proceduri greoaie, fluxuri sinuoase ale documentelor, termene lungi de rezolvare a demersurilor cetățenilor și multitudinea de formulare, adesea redundante. În acest context, sunt necesare soluții performante care să ofere servicii electronice pentru toate categoriile de cetățeni.
Promovarea și implementarea standardelor de calitate și a tehnologiilor informatice de ultimă generație la nivelul instituțiilor publice vor alinia economia natională la cerințele internaționale. Promovarea unui tip modern de administrație, bazat pe tehnică și cunoaștere va aduce beneficii întregii societăți, va schimba mentalități și va modela un alt fel de cultură organizațională.
Implementarea măsurilor de planificare strategică și bugetară bazate pe priorități rezultate în urma consultării publice aduce o coerență mult mai mare a intervențiilor publice. Totodată, conduce la promovarea unui sistem profesionist de realizare și ierarhizare a politicilor locale, pe baza unor criterii și indicatori obiectivi.
În multe instituții, gestiunea activităților și a documentelor este slab documentată, desfășurată preponderent prin intermediul suportului pe hârtie și mai puțin în mod automat digital sau online.
Unele autorități contractante beneficiază de sisteme digitale de gestiune care trebuie integrate în noile sisteme implementate.
Prioritatea modernizării – serviciile cu cetățenii
În cadrul autorităților sunt identificate mai multe servicii care prezintă prioritate pentru implementare, în special cele care au legătură cu cetățenii:
- eliberarea actelor de identitate;
- achiziționarea, construirea unui imobil;
- vânzarea/cumpărarea și înmatricularea autovehiculului;
- obligații fiscale către bugetul local și de stat;
- obligații nefiscale.
Reducerea birocrației și simplificarea procedurilor, atât pentru cetățeni și mediul de afaceri, cât și la nivel inter și intra-instituțional, sunt de natură să eficientizeze activitatea administrației.
Modernizarea și simplificarea procedurilor birocratice va crește gradul de transparență și integritate în prestarea serviciilor, contribuind la creșterea calității serviciilor și implicit la creșterea gradului de satisfacție a cetățeanului și la îmbunătățirea imaginii administrației publice.
Tehnologia informației și comunicațiilor are un rol esențial, acela de a fundamenta soluția tehnică aferentă preluării, procesării și stocării datelor relevante pentru problemele cetățenilor.
Servicii de analiză a proceselor de lucru și optimizarea lor
În vederea optimizării interne a fluxurilor de lucru, analizăm procesele și căutăm soluții pentru optimizarea lor (prin metodologii Lean SixSigma), urmând a identifica activitățile unde se pot implementa soluții digitale (aplicații punctuale pentru automatizare sau gestiune de date structurate, robotizare prin tehnologie RPA).
În urma experienței acumulate recomandăm ca un astfel de proiect să fie realizat în etape, începând cu un sistem pilot la nivelul unui serviciu sau al unei direcții.
(Estimare timp: 10 – 11 zile)
În cadrul primei etape vom efectua următoarele:
- Identificarea hărții proceselor fundamentale și a proceselor suport (AS IS – nivel macro);
- Identificarea principalelor arii de optimizare la nivelul fiecărui proces în scopul îmbunătățirii experienței clienților – abordarea metodologiilor Lean Management și Lean Six Sigma;
- Analiza high-level a măsurilor de optimizare și a impactului acestora în organizație din punct de vedere percepție client, resurse implicate, durata, costuri vs beneficii, interdependențe cu alte proiecte desfășurate sau planificate, în scopul prioritizării proceselor pentru implementare.
- Identificare top procese prioritare de optimizat și stabilirea unui plan de acțiune (care să includă ca primă etapă identificarea unor „câștiguri rapide” / „quick wins”, respectiv stabilirea unui plan de acțiune pe termen scurt / mediu / lung).
- Analiza privind digitalizarea proceselor și selecția proceselor care pot fi automatizate (integral sau parțial)
- Realizarea unei analize la nivelul proceselor și fluxurilor operaționale aferente produselor și serviciilor ce se adresează clienților persoane fizice și juridice;
(Estimare timp & buget: în funcție de complexitate)
În cadrul celei de-a doua etape vom efectua următoarele:
- Analiza detaliată a proceselor selectate;
- Stabilirea unui plan de acțiune cu propunerile de optimizare la nivelul fiecarui proces pentru atingerea proceselor TO BE (realizare re-design de procese, care să permită digitalizarea lor);
- Suport și implicare activă în implementarea planului de optimizare pentru top procese identificate ca fiind prioritare;
- Asistență în Project management, Change management și în monitorizarea implementării;
- Evaluarea rezultatelor proiectelor de optimizare implementate.ție implementată sau alege de comun acord
Servicii de consultanță pentru auditul parcărilor, elaborare Regulament de parcări și planul de organizare a funcționării Regulamentului de parcare
Obiectivul general este de a realiza activități în vederea re-organizării serviciilor dedicate digitalizării, gestionării și optimizării utilizării parcărilor rezidențiale și publice:
- Audit în cadrul instituției
- Elaborarea unui regulament pentru parcările rezidențiale și publice
- Plan de organizare cu acțiuni concrete, termene și responsabili pentru implementarea regulamentului.
› Colectarea nevoilor legate de parcări
› Verificarea modului în care au fost gestionate parcările în ultimii ani (parcările rezidențiale și parcările publice)
› Verificarea Strategiei de parcări și a documentelor valabile la zi, împreună cu acțiunile aflate în derulare
› Elaborarea de propuneri actualizate de Strategie de parcare a municipiului
› Verificarea resurselor umane implicate în toate aspectele legate de parcări
› Propunerea unei echipe de lucru din cadrul personalului auditat pentru a lucra la programul de implementare a Strategiei de parcare
› În baza Strategiei de parcare si a auditului se va elabora o propunere de Regulament privind organizarea si funcționarea parcărilor publice (ROF)
› Se va asigura buna funcționare a sistemului de parcare existent și un cadru pentru locurile de parcare planificate a fi suplimentate
› Elaborarea unui plan de acțiune pe termen scurt, mediu si lung care sa continue Auditul și Strategia de parcări și să conțină acțiuni concrete cu termene și responsabili
› Includerea în plan a resurselor, modului de organizare și recomandărilor de instrumente digitale necesare, cu o proiecție financiară aferentă
› Asistență tehnică în implementarea de soluții software pentru gestionarea parcărilor publice
› Recomandări pentru opțiunile de finanțare ale măsurilor de implementat
› Măsuri pentru digitalizarea completă (paperless) a serviciilor de parcări, printre care parcometre, camere video, senzori de parcare, aplicații mobile, plăți electronice șamd
Serviciile vor fi actualizate cu cerințele Beneficiarului în funcție de viziunea de dezvoltare urbană și mobilitatea urbană actualizate (pistele de biciclete, managementul traficului, rețele de iluminat sau alte utilități etc).
Principalele nevoi de parcare din orașe:
- Locuri de parcare insuficiente in zonele de reședință, de locuințe colective și în zona centrală
- Lipsa unei structuri în cadrul primăriilor care să gestioneze problemele legate de parcări
- Parcarea stradală este haotică și ne-inventariată
- Lipsa parcărilor pentru remorci și semi-remorci, motociclete/motorete, tractoare sau autobuze/autocare
- Nevoia de locuri de parcare publice în anumite zone aglomerate (instituții publice, piețe, spitale, autogări etc).
- Problema urbanistică/estetică.
- Parcările private sunt limitate și extrem de puțin cunoscute
- Lipsa unei hărți digitale a Municipiului, lipsa definirii unor cartiere bine delimitate geografic
Principiile de bază pentru o politică de parcare coerentă:
- Folosirea veniturilor obținute din gestionarea parcărilor pentru amenajarea, construirea și întreținerea locurilor de parcare și alte soluții de mobilitate urbană
- Asigurarea resurselor financiare pentru construirea și gestionarea parcărilor
- Mutarea mașinilor de pe stradă în spatele blocurilor
- Reducerea numărului de mașini pe termen lung prin politica tarifară adecvată pentru parcări
- Gestionarea parcărilor în mod integrat pe zone/cartiere complete, pentru toate tipurile de vehicule (mașini, biciclete, dube, autobuze, motociclete)
- Extinderea spre o folosire corectă a “parcărilor ecologice”
- Folosirea tehnologiei pentru digitalizarea tuturor locurilor de parcare în vederea eficientizării și controlul utilizării acestora, cu soluții variate de software și hardware (diferite tipuri de senzori de parcare, blocatoare etc), precum și pentru o tarifare dinamică
- Înfrumusețarea spațiului public, în special a celui dintre blocuri prin regenerare urbană și crearea de locuri de parcare pentru mașini și biciclete împreună cu locuri de joacă pentru copii, spații verzi și puncte de colectare deșeuri selective
- Reconfigurarea spațiilor vechi (garaje, boxe, copertine, puncte termice dezafectate) în parcări la sol sau multi-etajate, în combinație cu spații verzi, parcări de biciclete, locuri de joacă pentru copii sau terenuri de sport
- Construirea unui ecosistem pentru mașinile de transport (peste 3,5 tone)
- Construirea unui sistem de transport alternativ cu parcări aferente (pentru biciclete, mașini electrice, vehicule/biciclete/trotinete partajate etc) și soluții de mobilitate urbană extinse
În cadrul unui parteneriat împreună cu VEGACOMP CONSULTING, echipa FivePlus a demarat un proiect pentru a asigura o colectare a locurilor de parcare publice și private, afișarea acestora cetățenilor și inițiativelor antreprenorilor interesate să folosească datele gestionate.
https://www.fiveplus.ro/solutii/solutii-web/digitalizare-parcari-parking-data/