Platformă online pentru Telemedicină
Cui se adresează platforma de telemedicină
Platforma de telemedicină poate fi folosită de:
- Cabinete medicale;
- Administrații publice locale care pot pune la dispoziția cabinetelor un mediu de interacțiune online între activitățile de medicină și pacienți.
Soluția include urmatoarele:
Funcționalitățile principale ale platformei
Fiecare cabinet medical va avea creat un profil cu diverse detalii
- Date de contact
- Competențe
- Specialitate
- Program de lucru
- Parafă, certificări legate de autorizații, poză, alte detalii
Accesul la cabinet se poate face prin accesarea unui domeniu (exemplu: telemedicină/cabinetABC) și crearea unui profil pentru a fi luat în evidența cabinetului.
Pacientul va face o înregistrare cu un profil, prin care se completează un număr minim de informații pentru a fi identificat și a se putea înregistra. În cadrul profilului vor exista secțiuni în care medicul și pacientul pot atașa documente, categorisindu-le, precum și alte informații necesare.
Pacientul poate solicita consultație și se va face o programare împreună cu medicul. Pentru efectuarea programării și confirmarea acesteia va exista posibilitatea de a comunica via email, telefon.
Aplicația va include elementele specifice de tip GDPR, aceasta fiind o zonă sensibilă pentru serviciile medicale și nu numai.
La data programată i se va recomanda pacientului să intre intr-o anumită zonă, să se autentifice și în acel mediu se stabilește modul de consultație (care poate fi prin chat, telefon, audioconferință, videoconferință, în funcție de tipul intervenției)
Fișa de pacient va permite plasarea unor informații care țin de discuția cu medicul. Se va putea structura rapid și ușor prin adăugarea de către medic a unei noi secțiuni care să aibă o etichetă / un spațiu secvențial, în care să se poată adăuga noi informații – cu minim de informații: data, informații. Acestea pot fi secțiuni colaterale, informative care pot reprezenta pentru medic informații ajutătoare – tensiune, greutate, boli de care suferă, medicul de familie, boli ereditare, dietă, grupa sanguină, reacții alergice, vaccin etc.
Zona centrală a fișei pacientului va conține un istoric al tuturor intervențiilor și discuțiile cu pacientul (vor fi sortate după dată, cele mai recente sus). Suplimentar, va exista posibilitatea de trecere a unor comentarii – prescripții medicale, recomandări etc. Prin această secțiune centrală medicul va avea o viziune de ansamblu asupra interacțiunii cu pacientul. La unii pacienți această zonă va conține mai multe intervenții, la alții mai puține sau punctuale.
În cadrul Fișei pacientului va exista o secțiune cu un calendar în care se adaugă data urmatoarei consultații, dacă este necesar. Într-o zonă centralizată, medicul va putea vedea programările și va putea face altele noi.
Consultațiile se pot efectua prin chat și va fi integrat în platformă, intervenții audio/video printr-o metodă pe care o agrează medicul – telefon, audio/video. Acest instrument audio/video va fi integrat în platformă. Medicul va marca în Fișa pacientului data/intervalul orar în care a avut loc acea consultație și prin ce metodă a fost efectuată. Va exista o dependență de acces la Internet, abonament telefonie, care nu sunt incluse în costul proiectului.
După consultație se va transmite pacientului un email că a avut loc acea consultație la data/ora. În cazul în care i se recomandă ceva, vor fi transmise și aceste informații.
In funcție de informațiile din sistem, medicul va avea acces la unele rapoarte pentru a avea o vedere de ansamblu asupra pacienților si programărilor.
O persoană neautentificată va putea avea acces la unele detalii legate de medic, specialitate, locație și informații utile pentru contact.